X
تبلیغات
خوشه ایزوگام دلیجان

خوشه ایزوگام دلیجان

خوشه صنعتی عایق رطوبتی دلیجان

خوشه صنعتی عایق های رطوبتی دلیجان ( ایزوگام )

-        نام و نام خانوادگی مدیر عامل : محمد رضا جلالی

-                   زمینه فعالیت : توسعه خوشه صنعتی عایق های رطوبتی ( ایزوگام دلیجان ) , تحت پوشش قراردادن بیش از 80 واحد صنعتی تولید عایق های رطوبتی ( ایزوگام ) و پلیمر های مصرفی در شهرستان دلیجان .

-                   سال شروع فعالیت : 1387

-                   عمده محصولات صادراتی : عایق های رطوبتی ( ایزوگام )

-                   کشور های هدف : عراق , افغانستان , ارمنستان , ازبکستان , تاجیکستان و امارات متحده عربی

-                   تعدادی از شرکت هایی که صادرات دارند : شرکت ایزوگام بام گستر . شرکت ایزوگام سینا بام . شرکت ایزوگان صدف بام . شرکت ایزوگام سامان . شرکت ایزوگام گل پوشش . شرکت ایزوگام سراپوش . شرکت ایزوگام سامانه بام . شرکت ایزوگام باران پوشش . شرکت ایزوگام پیروز گام ( جلیس )

-                   آدرس دفتر مرکزی : دلیجان خیابان شهید بهشتی جنوبی جنب فرمانداری طبق فوقانی مرکز مشاوره هدف دفتر خوشه صنعتی عایق های رطوبتی دلیجان ( ایزوگام دلیجان ).

-                   صندوق پستی : 3791933143

-                   تلفن و دور نگار : 08664221777 08664233777

-                   www.diic.ir

-                   پست الکترونیکی : omid_oah@yahoo.com

-                   خلاصه از سابقه و فعالیت شرکت :

خوشه صنعتی عایق های رطوبتی ( ایزوگام دلیجان ) , پس از طی دوره های تخصصی با همکاری شرکت شهرک ها و UNIDO , توسط عامل توسعه خوشه , از اردیبهشت سال 1387 کار توسعه خوشه عایق رطوبتی ( ایزوگام ) را به کارفرمایی شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی و در شهرستان دلیجان شروع نموده است . بر همین اساس و در سال اول اجراء پروژه , با پرداختن به مطالعه شناختی در این صنعت , منجر به طراحی و تدوین (( مطالعه شناختی صنعت عایق های رطوبتی ( ایزوگام دلیجان ) )) گردید , که حاصل آن کتابچه ای 120 صفحه ای شامل : چگونگی شکل گیری اولین واحد ها ی خوشه از سال 1368

 

 

 

در منطقه دلیجان و سرریز دانش جهت شکل گیری بیش 75 واحد طی 15 سال بعد بوده است , همچنین مباحثی از جمله : مطالعه روندهای ملی ومراحل شکل گیری صنعت - مطالعه روند های سطح بین المللی - مطالعه روندهای سطح خوشه - تحلیل فعالان اصلی خوشه - تحلیل کسب و کار در سطح صنعت و خوشه - تحلیل زنجیره ارزش SWOT و ... در مطالعه شناختی ملحوظ گردیده است .

اشاره به چشم انداز , استراتژی ها و برنامه عمل در این خوشه نیز از جمله مباحث دیگر در این مطالعه میباشد , که از سال دوم به بعد با تدوین برنامه های عمل ( ACTION PLAN  ) مواردی از جمله دوره های آموزشی , نمایشگاهها , تور های صنعتی , شبکه سازی , برنامه استاندارد سازی , R&D و مطالعات بازار و..... دنبال شده است و ادامه دارد .

+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم بهمن 1389ساعت 0:39  توسط محمد رضا جلالی  | 

خلاصه مطالعه شناختی

·       مقدمه :

شهرستان دلیجان در منطقه ی مرکزی کشور و واقع در استان مرکزی و بعنوان مرکز ثقل مواصلاتی در منطقه ای صنعتی دارای 4  ناحیه و شهرک صنعتی از فعالیت عمده ای در صنعت استان و کشور برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی و مواصلاتی به همراه نزدیک بودن منطقه صنعتی دلیجان به منابع تامین مواد اولیه ، بویژه مواد اولیه قیر بعنوان پایه ای و اصلی ترین مواد اولیه صنعت عایق رطوبتی ( ایزوگام ) که کلا توسط پالایشگاههای اصفهان و اراک و وسیله شرکتهای پخش فرآورده های نفتی در این دو منطقه تامین می گردد .

 شرایط خاص و موقعیت ممتاز منطقه بدلیل مرکزیت ثقل بازار و تامین مواد اولیه در کلیه مراحل زنجیره ارزش این صنعت تاثیر مثبتی دارد و آنرا از یک فعالیت پرسود و موفق برخوردار کرده است.

در مورد تاریخچه شکل گیری عایق ها همچنین می توان گفت ، قبل از مطرح شدن عایق های پیش ساخته واستفاده از لایه های تیشو وپلی استر ، استفاده از قیردر محل نصب وعموما بام های ساختمان ها با استفاده از لایه ها الیاف ، توری ویا گونی با لایه ای از قیر در محل نصب ریخته شده ، نصب میگردید .همچنین از مقوا وقیر نیز بعنوان عایق استفاده میشده است .از حدود نزدیک به 40  سال پیش با اجراء برخی پروژه های ساختمانی توسط پیمانکاران اروپایی،استفاده از لایه ها وعایق های پیش ساختهISOLATOR    WATERPROOFINGکم کم  رواج یافت وسپس توسط کارکنان برخی ادارات دولتی که در پروژه های ساخت ساختمانها پیمانکاران از همین عایق های استفاده میکردند ، تمایل به استفاده از آن در عایقکاری منازل خود گرفتند و فرهنگ استفاده بدین منوال وبه تدریج در بین اقشار دیگر شکل گرفت .

خلاصه مدیریتی :

                                                                                                                                  

گزارش مطالعه شناختی خوشه صنعتی عایق رطوبتی( ایزوگام دلیجان ) با کلمه اختصاری (DIIC ) فاز اول طرح توسعه خوشه صنعتی این صنعت است که بعنوان مرحله ورود و شروع بکار عامل توسعه خوشه محسوب می گردد .

هدف از این مرحله بعنوان زیر ساخت شناختی خوشه ، رسیدن به یک مجموعه اطلاعات و ارتباطات  درون و برون خوشه ای است که  در زمینه های موقعیت خوشه ، صنعت و واحدهای مستقر در خوشه و شبکه های موجود در خوشه می باشد .

 

 

 

در زمینه زمان شکل گیری خوشه میتوان گفت :

زمینه های شکل گیری و نطفه تشکیل خوشه صنعت عایق های رطوبتی در منطقه دلیجان ( در استان مرکزی وبفاصله 140 کیلومتری از مرکز استان ( اراک ) ) با تاسیس اولین واحد در سال 68-1367 فراهم گردید.

امکان سنجی شکل گیری اولین واحد صنعتی در منطقه خوشه با توجه به موقعیت مواصلاتی دسترسی به مواد اولیه بویژه قیر و مواد اولیه ، همچنین شرایط توزیع و فروش آسانتر ، پتانسیل شکل گیری خوشه را در منطقه رقم زده است

جذب و اشتغال به کار تکنسین ها و کارگران بومی و البته بازار بسیار غنی و پر متقاضی این صنعت به همراه عدم پیچیدگی زیاد تکنولوژی صنعت ایزوگام که به صورت نیمه مکانیزه شکل گرفته بود ، شرایط را برای حس کنجکاوی و خلاقیت سرمایه گزاران بومی و منطقه ای فراهم نموده ، بطوریکه با شکل گیری اولین واحد بومی در سالهای 74-73 رشد خوشه ای این صنعت طی 15 سال اخیر تعداد واحدها را به حداقل 80 واحد فعال در خوشه نموده است.

سالهای73-1372 را می توان نقطه عطف و شروع شکل گیری واحدهای دیگر عایق های رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) یکی پس از دیگری در خوشه و منطقه صنعتی دلیجان نام برد .

موفقیت های شتاب انگیزه و روز به روز واحدهای شکل گرفته به همراه دلایل ذکر شده پیشین تبدیل شد به یک سرمایه و وفاق اجتماعی و صنعتی جهت سرمایه گذاری های بعدی که با شکل گیری هسته های شرکت و عمدتا به صورت سهامی خاص و تعاونی وضعیت واحدهای خوشه ر ا هم اکنون بیش از85 واحد فعال برساند.

همانطور که در تحلیل های تاریخچه شکل گیری خوشه اشاره شد ، سال های 1367 تا 1381 یک روند روبه رشد از نظر افزایش واحدها در خوشه اتفاق افتاده است ، ولی طی سال های بعدی ( 1385- 1381) بدلیل محدودیت در صدور مجوز ها ، وبرخی مسائل زیست محیطی ، روند شکل گیری خوشه کاهش نسبی داشته تا اینکه طی چهار سال اخیر باز با مهیا شدن بیشتر شرایط زیر ساختی در شهرک صنعتی دلیجان این روند روبه افزایش نهاده است .

زمینه های شکل گیری و نطفه تشکیل خوشه صنعت عایق های رطوبتی در منطقه دلیجان ( در استان مرکزی و بفاصله 140 کیلومتری از مرکز استان ( اراک ) ) با تاسیس اولین واحد در سال 68-1367 فراهم گردید.

امکان سنجی شکل گیری اولین واحد صنعتی در منطقه خوشه با توجه به موقعیت مواصلاتی دسترسی به مواد اولیه بویژه قیر و مواد اولیه ، همچنین شرایط توزیع و فروش آسانتر ، پتانسیل شکل گیری خوشه را در منطقه رقم زده است .

 

 

 

جذب و اشتغال به کار تکنسین ها و کارگران بومی و البته بازار بسیار غنی و پر متقاضی این صنعت به همراه عدم پیچیدگی زیاد تکنولوژی صنعت ایزوگام که به صورت نیمه مکانیزه شکل گرفته بود ، شرایط را برای حس کنجکاوی و خلاقیت سرمایه گزاران بومی و منطقه ای فراهم نموده ، بطوریکه با شکل گیری

اولین واحد بومی در سالهای 74-73 رشد خوشه ای این صنعت طی 15 سال اخیر تعداد واحدها را ( در زمینه های تولید عایق و پلی استر ) به بیش از  85 واحد فعال در خوشه نموده است.

سالهای73-1372 را می توان نقطه عطف و شروع شکل گیری واحدهای دیگر عایق های رطوبتی پیش ساخته ( ایزوگام ) یکی پس از دیگری در خوشه و منطقه صنعتی دلیجان نام برد .

موفقیت های شتاب انگیز و روز به روز واحدهای شکل گرفته به همراه دلایل ذکر شده پیشین تبدیل شد به یک سرمایه و وفاق اجتماعی و صنعتی جهت سرمایه گذاری های بعدی که با شکل گیری هسته های شرکت و عمدتا به صورت سهامی خاص و تعاونی وضعیت واحدهای خوشه ر ا هم اکنون بیش از85 واحد فعال برساند.

سال های 1367 تا 1381 یک روند روبه رشد از نظر افزایش واحدها در خوشه اتفاق افتاده است ، ولی طی سال های بعدی ( 1385- 1383) بدلیل محدودیت در صدور مجوز ها ، وبرخی مسائل زیست محیطی ، روند شکل گیری خوشه کاهش نسبی داشته تا اینکه طی چهار سال اخیر باز با مهیا شدن بیشتر شرایط زیر ساختی در شهرک صنعتی دلیجان این روند روبه افزایش نهاده است .

در یک برآورد میتوان تعداد اشتغال زایی خوشه را در كل استان و سطح کشور بصورت زیر نشان داد :

علاوه بر 1400 نفر اشتغال ایجاد شده در خوشه ،با احتساب حداقل دو نمایندگی برای هریک از واحدها در شهرهای استان وتعداد 85 واحد ، تعداد اشتغال در استان 1770 نفر برآورد میگردد..

همچنین از جمله مزایای فعاليت و كسب و كار محصولات عایق های رطوبتی در این خوشه و در سطوح منطقه  /استان  وکشور میتوان استدلال نمود ،  با توجه به تقاضای روبه افزایش بازار مصرف محصولات عایق های رطوبتی ، ونیاز وتمایل سرمایه گذاران در صنعت ساختمان والزام ساختمان ها به پوشش اجباری عایق ها ،با توجه به تنوع سازه های ساختمانی در کشور ، آینده مطلوبی برای این صنعت وجود دارد . همچنین وفور مواد اولیه پایه واصلی ، از جمله قیر ، در ایران و وجود واحدهای قدرتمند در خوشه ، وپانسیل قوی صادرات محصولات ، بویژه به کشور های منطقه ( آسیای میانه ) ، خاورمیانه و... ، از جمله مزایای مترتب بر این صنعت ومحصولات آن میباشد .

 

 

روند موجود در خوشه در طي 10-5 سال اخير  بصورتی بوده است که میتوان گفت :

 با توجه به ارزان بودن قیمت قبلی قیر طی سال های اخیر ( بعنوان اصلی ترین ماده اولیه این محصولات از نوسان 85 ریال 850 ریال تا 4500 ریال بعد از ورود به بورس در هر کیلو گرم ) رونق خوشه در زمینه های فوق طی 10-5 سال اخیر خیلی بیشتر وبواسطه قیمت تمام شده محصولات حاشیه سود بالاتری را داشته است ، لذا به نسبت وجود واحدهای فعال در حد 55-50 واحد طی سالهای اخیر واشتغال نزدیک به 1400 نفر  و    TURN OVER   نزدیک به  1600  میلیارد ریال نیز در خوشه وجود داشته است . از نظر نواوری نیز حداقل 25% از واحدها خود نسبت به تولید مواد اولیه ای از جمله پلی استر اقدام نموده اند  . لازم به ذکر است که با ورود ماده اولیه قیر به بورس واختصاص سهمیه محدود به صنعت عایق و وجود نوسانات شدید قیمت این ماده وانحصاری بودن ان روند افزایش شرکت ها ومانور انها بویژه در تامین سرمایه در گردش با بحران مواجه شده است . اما  با اینحال و با تکیه بر این زنجیره علاوه بر فرصتها ی مربوط به این صنعت ، در خوشه ایزوگام گلوگاهها و تهدید هایی نیز وجود دارد که عمده ترین آنها مربوط است به:

-           ساختار و عملکرد مدیریت سنتی منابع انسانی

-           عدم وجود بازاریابی فعال وعلمی ، که بصورت مستمر نیاز های مشتریان وبازار وسفارش آنان را تحلیل واجرایی نماید .

-           کیفیت پائین برخی مواد اولیه ومحصولات تولید

          چالش استاندارد ملی و اجبار ی محصول 

–                     تکنولوژی نسبتا قدیمی شده ومستهلک در خط تولید عایق های رطوبتی                        

–                     محصولات جانشین و تبدبل آن از خطر بالقوه به خطر بالفعل

–                     چالش بازار سیاه مواد اولیه ازجمله قیر ، تیشو وفویل بویژه در فصل کاری

–                     حجم بالای نقدینگی بویژه در تامین مواد اولیه

–                     خواب نقدینگی در دست مشتریان بعضا با توان مالی پائین و بدون پشتوانه که در موارد متعددی نیز تبدیل به سوخت شدن این نقدینگی و عدم برگشت آن به واحدهای صنعتی می گردد .

و موارد دیگری که در زمینه های تامین مواد اولیه ، R&Dوتوسعه روابط خوشه با دانشگاه  ، تولید وفراوری ، فناوری ماشین الات ، بازاریابی وفروش ، مشتریان ومصرف کالا ، مدیریت وروابط عمومی ، سرمایه اجتماعی ونیروی انسانی ومهارت ها در جدول ماتریس فرصت ها وتهدید ها ضمیمه گزارش شناختی به آنها اشاره شده است .

 

 

عمده تولید کنندگان ورقبای محصولات خوشه در سطح ملی وسهم بازار آنان

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف

تولید کنندگان

سهم خوشه از بازار داخلی

درصد از بازار مورد نیاز ایران

( از مجموع 120000000 متر مربع )

1

خوشه عایق های رطوبتی ( ایزوگام دلیجان )

57600000

48

2

شرکت های مستقر در استان تهران

12000000

10

3

شرکت های مستقر در استان خراسان رضوی

21600000

18

4

شرکت های مستقر در استان فارس ، بوشهر ، کهکیلوئیه وبویر احمد 

14400000

12

5

سایر نقاط ایران

14400000

12

 

جمع

120000000

100

 

 

 

ردیف

تولید محصولات خوشه سال 86

سال

پیش بینی 5 سال آینده با تکیه بر افق چشم انداز

فویلدار دولایه

(صادراتی)

فویلدار تک لایه

ساده

جمع کل

فویلدار دولایه

(صادراتی)

فویلدار تک لایه

ساده دولایه

جمع کل

1

25950000

18350000

12700000 متر مربع

57000000

86-87

-

-

-

-

2

 

 

 

 

88

30600000

20400000

17000000

68000000

3

89

37800000

25200000

21000000

84000000

4

90

44100000

29400000

24500000

98000000

5

91

76800000

51200000

-

128000000

6

92

98000000

42000000

-

140000000

 

جمع

 

287300000

168200000

62500000

518000000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        چشم انداز خوشه صنعتی عایق های رطوبتی ( ایزوگام دلیجان ) :

 

خوشه صنعتی عایق های رطوبتی دلیجان در افق سال 1395 با پوشش بیش از 60٪ بازار داخلی -  خوشه ای شناخته شده در زمینه تولید  دسته محصولات عایق های رطوبتی و دارای ویژگی های ذیل خواهد بود :

 1- رقابت پذیری کیفیت نسبت به قیمت در سطح ملی .

 2- افزایش حداقل دو برابری در میزان فروش داخلی وصادرات .

 

 - استراتژی های خوشه :

1- بهبود کیفیت واستاندارد سازی عایق های رطوبتی مبتنی بر بهبود شاخص های زیست محیطی   

2- ایجاد شبکه ها و کانال های بازار یابی داخلی وخارجی محصولات عایق های رطوبتی .

3- ایجاد وتوسعه شبکه های خرید مواد اولیه شامل (قیر ـ تیشو فویل ، پلی استر ، ترمو و... )

4- بومی سازی و تثبیت شاخص های استاندارد ( نوع A  ) در محصولات عایق های رطوبتی .

5- ارتقاء فناوریماشین آلات وتجهیزات خطوط تولیدی محصولات عایق های رطوبتی .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         برنامه عمل خوشه : ( ACTION  PLAN CLUSTER  ) :

با توجه به کلیه تحلیل های صورت گرفته از روند های سطوح ملی وبین المللی ، تحلیل کسب وکار خوشه وزنجیره ارزش  ، همچنین مفاد چشم انداز و استراتژی های خوشه ونتیجه های حاصل شده ، برنامه عملی تدوین وپیشنهاد گردیده است که مندرجات ان مطابق جدول ضمیمه گزارش میباشد .

-        ضمن تشریح کامل موارد مورد نظر در برنامه خوشه طی جدول پیوست گزارش ، از جمله سرفصل های برنامه عمل خوشه موارد زیر به همراه گانت چارت اجرایی و توضیحات کامل در جداول صفحات بعدی پیشنهاد گردیده است :

 

 

QN

 

برنامه

سال 1387

سال 1388

ACTION  PLAN

 

( DIIC )

 

Q1

Q2

Q3

Q4

Q1

Q2

Q3

Q4

 

شماره 01 _ برنامه عملیاتی حساس سازی

 

 

 

 

 

 

 

 

SENSITIZATION

شماره 02 _ برنامه عملیاتی توسعه بازار

 

 

 

 

 

 

 

 

MARKET DEVELOMMENT

شماره 03 _ برنامه عملیاتی مهارت افزایی

 

 

 

 

 

 

 

 

UP-GRADATION               SKILL

شماره 04 _ برنامه عملیاتی شبکه سازی            

 

 

 

 

 

 

 

 

BUILDING  NETWORK

شماره 05 _ برنامه عملیاتی نهاد سازی

 

 

 

 

 

 

 

 

BUILDING    INSTITUTION

شماره 06 _ برنامه عملیاتی فناوری وبهبود کیفیت

 

 

 

 

 

 

 

 

TECHNOLOGY IMPROVEMENT QUALITY          

 

 

 

 

 

*  برنامه عملیاتی شماره  01 :  حساس سازی               SENSITIZATION    

-        ضرورت :

 این مرحله از برنامه عملیاتی بمنظور زمینه سازی نگرش و دانش ذینفعان خوشه و درک بهتر از مفاهیم توسعه خوشه وضرورت همراهی وتعامل واحدها وکلیه فعالان خوشه میباشد.

-        دستاور های مورد انتظار :

پس از اجرای این برنامه عملیاتی ، ذینفعان شناخت نسبتا کامل ومطلوبی از توسعه خوشه ای و جایگاه حمایت های دولتی ونقشی که خود بعنوان بازیگر در خوشه دارند ، پیدا خواهند نمود ، و همچنین زمینه جهت تداوم مراحل بعدی توسعه خوشه فراهم میگردد .

*  برنامه عملیاتی شماره 02 : توسعه بازار                  MARKET DEVELOMMENT

این مرحله از برنامه عمل شامل فعالیتهایی از جمله : کارگاهها ی آموزش ومهارتی ، بازدید های علمی داخلی وخارجی  از سایر واحد های مشابه  ، شرکت در سمینار ها وجلسات توجیهی و تخصصی پیرامون اهداف وروند های توسعه خوشه میگردد .

 - ضرورت :

  این مرحله از برنامه عملیاتی خوشه یکی از مهمترین وحساسترین برنامه های توسعه خوشه است ، چراکه یکی از وجوه تمایز تحلیل زنجیره ارزش در این مرحله قرار دارد .

    -  دستاورد های مورد انتظار :

        در این مرحله توجه به مبادی ارتباطی با بازار های ملی وبین المللی جهت توسعه خوشه از اهمیت زیادی برخور دار است .توجه به تشکیل نهادها وBDS  های تخصصی بازار یابی وتوسعه بازار و شرکت فعال ومستمر در کارگاهها ونمایشگاهها ی تخصصی در این مرحله از جمله نتایج این برنامه میباشد .

 

 

 

 

 

 

             * برنامه عملیاتی شماره 03 : مهارت افزایی UP-GRADATION                SKILL

    -  ضرورت :

یکی از ضرورت های مهم در توسعه خوشه توجه به مهارت های متناسب با فناوریها ، بازاریابی وفروش ، شاخص های استاندارد محصول و سایر سیستم های برنامه ریزی ومدیریت مجموعه تولیدی میباشد ، که در این برنامه به انها توجه شده است .

 

- دستاور های مورد انتظار :

        گرچه تاکنون مشکلات کمبود مهارت های پرسنلی در سطوح تولید وتعمیر ونگهداری در خوشه مسئله ساز نبوده است ، اما مهارت افزایی در خوشه در                                                زمینه های مدیریت بازار یابی ، فناوریهای نوین و کالاهای جانشین وبویژه استاندارد محصولات ودر زمینه مواد اولیه نیز با توجه به استراتژی های توسعه خوشه از جوانب  مورد انتظار توسعه خوشه میباشد .

 

    * برنامه عملیاتی شماره  04:  شبکه سازی                     BUILDING  NETWORK

          _ ضرورت :

          یکی از برنامه های ضروری ومورد تاکید در خوشه با همکاری عرضه کنندگان ، تولید کنندگان وفعالان خوشه توجه به شبکه سازی است ، تجربه خوبی که در زمینه انجمن عایق های رطوبتی وفعالیت های ثمر بخش ان در خوشه وجود دارد میتواند نشان دهنده وانگیزشی برای این موضوع باشد .

-        دستاور های مورد انتظار :

انتظار میرود پس از این مرحله خوشه واعضاء آن بتوانند با تعاملی مطلوب ارتباطی سیستماتیک با عنار و واحدهابی درون سازمانی و برون سازمانی 

خوشه بطور فعال و مستمر داشته باشند .

 

 

 

 

 

    * برنامه عملیاتی شماره 05  : نهاد سازی                      BUILDING    INSTITUTION

_ ضرورت :

نهاد سازی به مفهوم نهادینه شدن نگرش توسعه ای توسط ذینفعان خوشه و حرکت رسمی به سمت حل مشکلات و گلوگاههای خوشه است که پس از آنی خوشه قادر خواهد بود اهداف واستراتزی های خود را در بستر ان با قوانین توسعه کشور ومنطقه پیوند دهد .

_ دستاوردهای  مورد انتظار :

ارتباط فعال وموثر با نهادها با توجه به ساختار بوروکراتیک در نظام سازمانی کشور ف شرایط زا برای تبادل نیاز ها وضرورت های اداری تحقیقاتی فراهم میسازد وروند رفع نیاز شرکت های تولید کننده خوشه را تسریع مینماید .

 

 

 

    * برنامه عملیاتی شماره 06 : فناوری وبهبود کیفیت IMPROVEMENT          QUALITY TECHNOLOGY &

-        ضرورت :

 با توجه به چشم انداز واستراتژی های تدوین شده جهت توسعه خوشه وضرورت حضور خوشه در بازار های بین المللی ورقابت در سطوح ملی وجهانی ضرورت توجه به بهبود کیفیت وفناوریهای جدید وکالاهای جانشین ،  امری است اجتناب ناپذیر ، که بایستی در برنامه های عملیاتی خوشه نیز دیده شود .

_ دستاوردهای  مورد انتظار:

رسیدن به نگرش ، دانش وروش های نوین در برنامه ریزی ، کیفیت ،  تولید ، فروش و بازاریابی  داخلی وخارجی محصولات مندرج در استراتژی های  خوشه واستمرار وتوسعه شاخص های فوق از دستاوردهای این برنامه میباشد .
+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم بهمن 1389ساعت 0:37  توسط محمد رضا جلالی  |